Sisukord
Uued kursused
Huvitavat lugemist
Ben Furman
Tuntud Soome psühhiaatri Ben Furmani poolt välja töötatud meetod käsitleb kõiki probleeme kui teatud oskuste puudumist.
Veelgi enam – ta ütleb, et lastel polegi õigupoolest probleeme – nad lihtsalt pole teatud oskusi veel ära õppinud.
Nii algabki Oskuste Õppe meetodi järgi laste probleemide lahendamine sellest, et probleem sõnastatakse ümber oskustena. Kui probleem on oskusena sõnastatud, siis on lapsega uue oskuse omandamiseks vaja läbi teha rida samme, et laps ennast nii kindlalt tundma hakkaks, et suudaks uut oskust rakendada.
Need sammud on ülimalt olulised ja „Oskuste õppe käsiraamatu“ näol ongi tegemist väikese kuid põhjaliku konspektiga, mis need sammud näidetega illustreeritult ükshaaval ära kirjeldab.
Selline lähenemine muudab probleemidega tegelemise toredaks ja rahuldust pakkuvaks kogemuseks nii lapsele kui täiskasvanutele. (Väike Vanker)
Ilmumisaasta: 2016
Kirjastus: Väike Vanker
Arhiiv
6 nõuannet, kui lapse tuba on pidevalt segamini
Lapse segamini tuba võib vanemale palju tuska tekitada. Oma toa korrashoidmine on oluline eluoskus, mis võetakse kaasa ka täiskasvanuellu.
Enne, kui hakkad oma last distsiplineerima, mõtiskle korraks järgmistele punktidele:
- Kellel on vaja, et tuba oleks korras? Tavaliselt on selleks vanem ja mitte laps: vanemal on motivatsioon ja energia, mis on suunatud toa korrashoidmisele, samas kui lapsel ei pruugi olla üldse huvi toa koristamise osas. Selles osas selguse loomine ja oma lapse perspektiivi teadvustamine aitab kaasa edasises suhtluses.
- Kas sinu ootused on lapse vanusele kohased? Väikestele lastele meeldib aidata ja me ootame sageli, et nad suudavad oma toa korras hoida. Tegelikult on see suur vastutus ja töö ning lastel võtab aega, et see oskus omandada.
Allikas: Internet
- Kas minu ootused lapse koristamisele on järjekindlad? Vahel ei anna me oma ootustest piisavalt järjekindlalt teada. Lastele on vaja selgeid juhised, tähelepanu ning selget sõnumit meilt, mida me tahame, et laps teeks. Seejuures on oluline, et vanem märkab ja tunnustab lapsepoolset panust.
Nüüd, kus oled sellele teemale rohkem mõelnud, on aeg nõuanneteks. Järgnevalt toome ära 6 konkreetset viisi, kuidas vanem saab õpetada oma lapsele toa koristamise vastutust.
1. Vaata segamini tuba kui võimalust harjutada ja lihvida oma vanemlikke oskusi.
2. Anna ainult üks väike ülesanne või kohustus väikelapsele.
3. Ole valmis aitama nii palju, kui lapse vanusele kohane – anna rohkem vastutust, kui laps saab vanemaks.
4. Tee ülesanne väiksemateks sammudeks. Näiteks „Korja üles kõik punased asjad“ või „korja kõigepealt üles mänguasjad“.
5. Võtke laupäevad traditsiooniliseks koristuspäevaks.
6. Vanema lapsega sõlmi kokkulepe toa ülevaatuseks.
Artikkel pärineb lehelt www.positiveparenting.com.