Mõttetera

"Pole olemas täiuslikke vanemaid ega täiuslikke lapsi, kuid on piisavalt täiuslikke hetki sel teel." - Dave Willis


Miks tulla Gordoni Perekooli

Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Kontaktandmed

MTÜ Perekoolitusühing
Sina ja Mina

Lastekodu 6a (III korrus)
(kollane 3-kordne maja,
fonolukk nr.19)
Tallinn 10113
Tel: 6 816 570
perekeskus at sinamina dot ee 
Reg.nr: 80208192
Koolitusluba: 5850 HTM
a/a: SEB IBAN
EE571010220039801011 

 

4 peamist paarisuhte rikkujat

4. september 2015 | The Gottman Institute: http://www.gottman.com/?s=four+horsemen

Uuringud näitavad, et 90% tõenäosusega lähevad lahku need paarid, kes pikema aja jooksul kasutavad teatud suhtlusvõtteid, mida Dr Gottman nimetab „ 4 ratsanikuks“.

 

1. Kriitika.

Kui sulle miski ei meeldi, siis kritiseerid partneri isikut ja kasutad sina-sõnumeid (“sa oled nii isekas“). Sa annad igati mõista, et probleem on TEISES inimeses.

Selle asemel võiksid rääkida enda tunnetest ja vajadustest ning tuua välja käitumised, mis sind häirivad. Selleks kasuta mina-sõnumeid („Ma soovin ka veidi jäätist, kas me võiksime seda jagada“).

2. Põlgus.

Seda iseloomustavad sarkasm, küünilisus, sõimamine, mõnitamine, silmade pööritamine, narrimine, vaenulik huumor ja ka ähvardamine. Põlgus on kõige olulisem suhete lõppemise ennustaja, sest annab pidevalt märku, et „Mina olen sinust parem“. Seetõttu ei tohiks sel suhetes kohta olla.

Proovi iga päev partneris leida midagi head ja seda talle ka öelda. Nii saad tuua suhtesse lugupidamist ja austust.

3. Õigustamine/kaitsehoiak.

See on enese süütuse tõestamine („See ei ole minu süü, et me alati hiljaks jääme“). Vahel väljendub see ka enda ohvriks tegemises ja vingumises („Mina? Vaata, milline sa ise oled!“). See on üks viis, kuidas partnerit süüdistada. Ennast õigustades annad sa märku, et sind ei mõjuta ega puuduta partneri öeldu, mispeale teine tunneb ennast eemale tõugatuna ja muutub veel vihasemaks, et enda seisukohti teha.

Võta omaks, et ka sul on mõningane vastutus ja ära eita kõike („Jah, ma oleks sulle võinud veidi varem ette öelda, et me külla läheme“) . Selleks proovi näha oma partneri öeldus seda osa, milles te nõustute, mitte seda, mille osas te lahkarvamustel olete.

4. Tõkestamine ehk välja lülitumine, mitte välja tegemine.

See mitte ainult ei eemalda inimest konfliktist, vaid lõpuks eemaldab ta ka suhtest (emotsionaalselt). Kui kolm eelmist „ratsanikku“ on suhtes olemas, siis võib välja lülitumisest saada harjumus.

 Proovi 20 minuti jooksul maha rahuneda ja pöördu tagasi vestuse juurde.  

 4 ratsaniku kohta saad videot vaadata SIIT!