Sisukord
Uued kursused
Huvitavat lugemist
Ben Furman
Tuntud Soome psühhiaatri Ben Furmani poolt välja töötatud meetod käsitleb kõiki probleeme kui teatud oskuste puudumist.
Veelgi enam – ta ütleb, et lastel polegi õigupoolest probleeme – nad lihtsalt pole teatud oskusi veel ära õppinud.
Nii algabki Oskuste Õppe meetodi järgi laste probleemide lahendamine sellest, et probleem sõnastatakse ümber oskustena. Kui probleem on oskusena sõnastatud, siis on lapsega uue oskuse omandamiseks vaja läbi teha rida samme, et laps ennast nii kindlalt tundma hakkaks, et suudaks uut oskust rakendada.
Need sammud on ülimalt olulised ja „Oskuste õppe käsiraamatu“ näol ongi tegemist väikese kuid põhjaliku konspektiga, mis need sammud näidetega illustreeritult ükshaaval ära kirjeldab.
Selline lähenemine muudab probleemidega tegelemise toredaks ja rahuldust pakkuvaks kogemuseks nii lapsele kui täiskasvanutele. (Väike Vanker)
Ilmumisaasta: 2016
Kirjastus: Väike Vanker
Arhiiv
15 nõuannet, kui vanematel on erimeelsused laste kasvatamise osas
Selles artiklis on vaatluse all see, mida vanem saab iseendas muuta, et lahendada erimeelsusi oma partneriga laste kasvatamises.
On erinevaid põhjuseid, miks vanemad pole sageli üksmeelel laste kasvatamise meetodite osas. Vahel tundub lihtsam öelda teisele, mida ta peaks paremini tegema, selle asemel, et vaadata, mida enda käitumises oleks võimalik muuta. Kui aga üks vanematest näeb vaeva ja arendab enda vanemaoskuseid, võib olla üsna kindel, et ka teine vanem hakkab peagi huvi tundma ja tahab teada saada tema saladusi.
1. Mida teha, kui üks vanematest on liiga lubav või kontrolliv ja teine püüab olukorda kompenseerida tehes vastupidist?
- alustuseks saa sõltumatuks sellest, mida su partner teeb või ei tee.
- mõtle, mida sina ise saad teha, et olla efektiivsem vanem.
- otsusta, et sa ei taha olla alati see, kes „jääb partneri ja laste vahele“.
- õpeta oma lapsele, kuidas ise keerulise olukorraga toime tulla, küsides: „Mida sa saaksid järgmisel korral teisiti teha, et isa sinu peale enam häält ei tõstaks?“
2. Mida teha, kui sina ja su partner pidevalt võistlete, kumb teist on parem lapsevanem?
- kõigepealt lõpeta enda võrdlemine oma partneriga.
- leia üles need jooned, mille poolest te erinete ja miks need erinevused on head.
- otsusta, et aitad oma partneril saada paremaks ja suuna oma energia selle eesmärgi nimel.
Allikas: Internet
3. Mida teha, kui üks vanematest peab oluliseks, et tal oleks alati „õigus“?
- otsusta, et sinu lapse huvid on olulisemad, kui see, kas kellelgi on „õigus“.
- leia üks viis, et aidata oma partneril tunda end väärtusliku ja vajatuna (näiteks küsi partnerilt tema arvamust või nõuandeid tööasjades), see aitab sul loobuda vajadusest olla see, kellel on „alati õigus“.
- leia võimalusi öelda oma partnerile „Sul on õigus!“ ja õpi seda nautima.
4. Mida teha, kui tunned, et su partneri domineerib sinu üle kasvatusküsimustes ning su laps „asub tülides tihti sinu poolele“ ja vastandub su partnerile?
- ole selgesõnaline selles, mida sa tahad ja mida sa ei taha.
- püüa domineeriva poole vastu mitte vimma pidada.
- mõista, et kui sa ei küsi oma partnerilt otse, mida sa tahad ja vajad, siis ei saa ta ka sinu vajadustest aru ega saa neile vastata. Oma vajaduste väljendamine kaudsetel viisidel võib mõjuda partnerile manipulatsioonina ja põhjustada frustratsiooni.
- mõista, et selleks, et üks osapool saaks olla kontrolliv ja domineeriv, vajab ta teist osapoolt, kes on kontrollitav ja mõjutatav.
- anna oma lapsele mõista, et ta ei pea sind kaitsma ja et sa suudad ise nende olukordadega toime tulla.
Tekst pärineb lehelt http://positiveparenting.com/parenting-disagreements/. Originaaltekst:“Redirecting Children’s Behavior” Workbook Copyright © 1994 INCAF