kui kasulik või kahjulik on lapsele päevakava olemasolu või selle puudumine?
olen yritanud oma 1,2 aastase pojaga seda päevaplaani täitmist, aga pole kunagi õnnestunud seda pikalt pidada. kuidas oleks võimalik seda praktilisemalt teostada ja teha?
Vastus oleneb suuresti sellest, mida Te päevakava all täpsemalt silmas peate. Laste bioloogiliste vajaduste rahuldamisel (uneaeg, söömine) tuleb ennekõike lähtuda lapse individuaalsetest eripäradest ja vajadustest.
Kindel päevarütm/protseduuride järgnevused, annavad lapsele olulise turvatunde (lõunauinaku orienteeruv kellaaeg; magamaminemine, millele eelneb pesemine; lugemine enne magamajäämist jms). Igapäevased, korduvad tegevused saavad kindlat päevarutiini järgides rütmi sisse ja nii neid ka ei vaidlustata lapse poolt ägedalt (nt Aga miks ma täna pean pesema, Ma ei taha täna lõunauinakut magada). Kui päevakavas järjekindlus puudub on suurem ruum ka igasugustele tingimistele, mis võivad lõppeda ka jonni ja pahameele väljendustega. Päevakava all ei pea ma silmas kindlasti mitte mingite tegevuste kellajaliselt täpset ja jäika täitmist. Oluline on jälgida ka, et vanematele endale lapsele kehtestatav plaan liialt koormavaks ei osutuks J.