Mure selline, et 2,5a on hakanud väga intensiivselt oma poksijaoskusi kasutama teiste peal. Jõud on tal ka päris suur ning õele on ta juba paar sinikat tekitanud. Ma olen püüdnud seletada küll, et teine saab haiget jne. Eile õhtul hoidis poissi mu sõbranna, kellel 3-aastane tüdruk. Sõbranna ütles, et ta oli minu poisiga kohe päris hädas, tüdruk kardab teda. Mulle endalegi on paar korda päris valusalt klotsiga visanud. "Ei tohi!" See ei toimi absoluutselt. Mida teha?
Kogemustele tuginedes tundub , et 2-3 eluaastani on nii mõnigi laps füüsiliselt agressiivne. Mõni lööb, mõni hammustab. Asi selles, et laps ei oska oma tunnetega teisiti toime tulla. Sellist käitumist ei peaks heaks kiitma. Sageli ajab lapse löömine vanemaid naerma ( seda niikaua, kui laps ei jõua haiget teha) ja seega nad annavad lapsele teada, et see on vahva. Kui nüüd rääkida antud juhtumist, siis tuleb lapsele öelda, et selline tegu ei meeldi teile. Just nimelt tegu ja mitte laps ise!! Oluline on siin vahet teha. Tavaliselt lapsed löövad, kui nad on vihased ja vihased on nad siis, kui ei saa soovitut. Lapsele võib öelda, et ma saan aru, et sa oled vihane, sellepärast, et ...(põhjus teie oma sõnadega), kuid lüüa ei tohi. Võib tunduda, et laps on liiga väike tunnetest aru saamiseks ( seda ta ka on), kuid seos tema halva enesetunde ja sõna "viha" vahel tekib ja see annab talle hiljem võimaluse oma tundeid ära tunda ja ka nendega toime tulla. Lisaks sellele, et Te väljendate sõnadega oma suhtumist löömisse, võib seda kinnitada teoga. Suunata laps kindla käega endast eemale või teise tuppa ja öelda veelkord, et löömine teile ei meeldi ja sellepärast saadate ta endast eemale. Hea on ka rõhutada oma tundeid, kui Teid löödi. Öelda, et mulle ei meeldi, et sa lööd, sest mul on valus. Kõige olulisem on siin anda teada, et kõik tunded on lubatud ( ka viha), kuid tunnete väljendamiseks löömine ei sobi. Praegu tundub mõttetu tegevusena rääkida lapsele asju, millest ta aru ei saa, kuid sellega teete panuse tulevikku. Lisalugemiseks sobib D. Golemani "Emotsionaalne intelligentsus".