Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kiitmine ja karistamine :: Laps ei taha õppida ning on keskendumisprobleemid.

Mures ema
Külaline
Postitatud 13.04.2007 kell 14:07
Mul on 8 aastane tütar ja ta käib esimese klassis. Ta ei ole selle ajaga selgeks saanud, et õppida on vaja. Kui mina enam-vähem rihmaga kõrval ei istu, siis ei toimu õppimist. Õpetajale ei allu, ainult siis, kui õpetaja on päris kuri.Kodus õpitut koolis kasutada ei oska. Kirjutab lohakalt, iga sõna peale ütleb emale vastu. Kui saab koolis kahe, siis ei ole tal sellest midagi, ei ta taha seda materjali õppida ega järgi vastata. Ühesõnaga ei taha ta koristada õppida, mida teha sellise lapsega.?
Ka psühholoogi juures käime, kuid kas kellegil on mõni nipp mida mulle soovitada?
Angela Jakobson
Gordoni Perekooli koolitaja
Postitatud 16.04.2007 kell 06:32

Tere Mures Ema,
kirjeldatud probleemid õppimisel vajavad kindlasti kiiret sekkumist ja tekkinud olukorra põhjustega tegelemist. On väga hea, et olete abi saamiseks pöördunud psühholoogi poole. Võib-olla võiks lapsega tegelevate ekspertide hulka kaasata ka logopeedi, kes võiks ennekõike anda nõu Teile, kuidas last õpioskuste omandamisel abistada. Õppimine on oskus, milles laps vajab täiskasvanu tuge ja suunamist.
Lapse motiveerimiseks õppetööks mõned väiksed näpunäited:
• Koduste ülesannete tegemine võiks toimuda kindlal kellajal.
• Tehke enne koduste ülesannete juurde asumist plaan: millises järjekorras õppetöid tehakse (laske laps ise järjestab ülesanded enda jaoks, see aitab hoida motivatsiooni kõrgemal).
• Lapse tähelepanu väsib, ka koduste ülesannete tegemisel planeerige 5-10 minutilisi pause, nt iga 20 minuti järel.
• Kontrollige lapse koduseid töid ja andke talle tagasisidet.
• Olge julgustav ja positiivne. Õppimine on raske töö ja selles vajavad lapsed esimestes klassides vanemate tuge ja mõistmist.
Lapse vastuseis ja tõrge õppimise ning kooli suhtes vajab aktiivset sekkumist, et negatiivne emotsioon ja suhtumine ei kinnistuks. Kindlasti on oluline selgitada koostöös psühholoogiga, mis on olukorra alusmehhanismideks, põhjusteks ja planeerida kohased sekkumisviisid. Kirjeldatud probleemid on tõenäoliselt tagajärjed mingile lapse probleemile ja seega võib osutuda üsna tulutuks võidelda üksnes tagajärjega (keskendumisprobleemid, halb õpiedukus).
Edu Teile,
Angela Jakobson


Postitus muudetud Angela Jakobson poolt.
Kas see vastus oli abistav?
Näita kõiki postitusi (2)

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!