Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Noortefoorum :: tunnis korra rikkumine

veronika
Külaline
Postitatud 18.12.2007 kell 13:56
Tütrel (11)mul pidevalt koolist märkused- segab tundi, räägib kõva häälega, sööb tunnis. See on nüüd viimasel õppeaastal tekkinud käitumine. Millest võib see olla tingitud? Ja mida ette võtta, sellel teemeal olen temaga ka juba vestelnud, ta ütleb küll, et see pole õige käitumine, kuid paremaks pole asi läinud, pigem vastupidi. On see soov klassikaaslaste silmis ennast näidata?
Angela Jakobson
Gordoni Perekooli koolitaja
Postitatud 23.12.2007 kell 11:12
Põhjuseid võib olla väga palju. Tegemist võib olla ealiste iseärasustega, milleks võib olla trots, protest õpetaja või konkreetse aine suhtes; vajadus olla teise seas “hinnatud” ja “julge”, püüe proovida piire (kui kaugele võib minna oma käitumisega, mis siis saab kui ma käitun sellisel moel jms). Põhjuseid, motiive võib olla erinevaid.
Mõistlik oleks arutada ja analüüsida neid juhtumeid ühekaupa. Leida, mis on lapse vajadused olnud konkreetsetes olukordades ja millised on alternatiivsed võimalused oma vajaduste rahuldamiseks.
Kas see vastus oli abistav?
Külaline
Külaline
Postitatud 14.10.2008 kell 16:42
Tuleb laps panna tahtma hästi käituma..
Seletada ära, miks on parem käituda nii, nagu õigem oleks - tuleb rõhuda tema TAHTMISTELE...Kui ta ise hakkab seda tahtma, on ülesanne täidetud.
Ähvardamine ei aita, et kui ta midagi ei tee nii, nagu Teie tahate, et siis laps midagi, mis tema taham, ei saa. Sellest pole kasu - vastupidine efekt tekib..
kurvake
Külaline
Postitatud 10.05.2009 kell 20:34
aga miks laps segab tundi..
mul oli noorema vennaga sedasi, pidevalt öpetaja kaebas et segab tundi, kaasa tööd üldse ei tee...läksin siis kooli et rääkida öpetajaga mis mured on, kodustest keegi ei suvatsenud seda teha siis otsustasin ise minna..sain natuke aega vestelda öpetajaga ja vaatasin ka kuidas vend käitub ja siis hetkega sain teada milles tegelikult asi on..tuletasin ka meelde miks ma ise tundi segasin..tund oli igav ja köige lihtsam viis sellest pääseda on lasta öpetajal end tunnist välja visata..öpetaja ei viitsinud öpilase jaoks tundi huvitavaks teha, öpilasel oli igav ja hakkas körvaliste asjadega tegelema ja öpetaja arust köige lihtsam moodus oli öpilane tunnist välja visata, mis on öpilase jaoks köige parem, pääseda igavast tunnist..samas vöis ka asi olla selles et öpilane lihtsalt tahab tähelepanu saada ja esineda...
vöi õpilane ei austa õpetajat. meil üks õpetaja ähvradas pidevalt õppealajuhataja ja direktori kutsumisega, see lihtsalt näitas õpilastele seda kui nõrk ta on ja tundi hakkati veel rohkem segama, vahepeal ta isegi ei kutsunud kedagi kohale vaid lihtsalt ähvardas, mis tegi õpilastele nii palju nalja..
kui sellele köigele tagant järele möelda siis olid ainult teatud öpetajad kelle tundi segati pidevalt, teiste öpetajatega oldi korralikult..ja lapsed panevad kohe öpetaja proovile, et näha kellega on tegu..
ja see et päevikusse märkus kirjutati ja kodus selle eest riielda saime tekitas veel rohkem viha ja pani veel rohkem tundi rikkuma..öpetaja vöiks selle probleemi kuidagi muud moodi lahendada, kui ta näeb et märkusest ei ole kasu siis proovigu midagi muud..muidugi temal ei ole seda haridust vaja vaid lapsel aga laps ei taha öppida kui see tema jaoks on igav..
venna klassijuhatajat kuulates jäi tösiselt suu lahti. ta söna otseses möttes alandas mu venda, tegi teda pidevalt maha, andis möista et ta on rumal ja ei saa tulevikus mitte kui millegagi hakkama...ma ise käisin samas koolis ja mulle see öpetaja sama moodi ei meeldinud. kippus mönitama ja halvustama alatasa ja kohe kaebama ja märkust kirjutama, kui midagi oli puudu..
miks õpetajad ei vöiks õpilastega rohkem vaeva näha...nu see minu nägemus sellest probleemist..

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!