Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Muu :: kui inimene, kelllega pidevalt suhtlema pead kastutab sind jalamatina

Kaja
Külaline
Postitatud 10.10.2008 kell 10:17
Kuidas tulla toime kui inimene, kelllega pidevalt suhtlema pead kastutab sind jalamatina. Mina räägin – ta ei kuula vaid unistab muust; mina küsin – tema ei vasta; kui uuesti küsin iseloomustatakse mind peenelt värvikate sõnadega (nt. hoolid oma lapsest liiga palju). Ma ei saagi aru kas ta teeb seda nimelt või ei oska suhelda.

Pääsu mul temast pole, sest minul on teda vaja, mitte temal mind. Alternatiive ei ole.

Näen ainsa lahenudsena mitte reageerida ja püüan asjast üle olla. See üle saamine aga ei tule hästi välja – palun soovitage midagi! (mina teadet ja rääkimist proovisin – ei tulnud välja)
Angela Jakobson
Gordoni Perekooli koolitaja
Postitatud 12.10.2008 kell 18:26
Kirja lugedes jääb arusaamatuks, millistes rollides Te selles suhtes olete. Psühholoogiliselt olete Te võtnud positsiooni - „pean” suhtlema ja „minul on teda vaja temal mitte” - mis määrabki selle suhte/suhtlemise olemuse. Ja omakorda selgelt mõjutab suhtlemispartneri käitumist.
Mina-sõnumite kasutamise eelduseks on see, et mõlemad selles suhtes on väärtustatud – väärtustavad teineteist. Kui aga suhtlemise aluseks on vaid ühepoolne vajadus ja huvi, siis pole mina-sõnumil tõesti suurt efekti.
Mingit nn kavalat suhtlemistrikki ei oska sellises olukorras küll soovitada. Kui praegune olukord ei meeldi, siis kõigepealt soovitaks alustada selle suhte analüüsiga.
Esimeseks küsimuseks võiks olla: kas tõesti tal ei ole mind vaja ja teine küsimus võiks olla - kas mul on teda ilmtingimata vaja. Teisisõnu, mis on meid ühendav lüli.
Praeguses suhtes positiivsed ja negatiivsed asjaolud kaalule panna – hinnata kas saadav kasu on seda hinda väärt ja teha oma otsused vastavalt sellele.
Sõnumit, ükskõik kui meisterlikult koostatud, ei ole võimalik edastada kurtidele kõrvadele. Seega enne sõnumi edastamist on oluline luua kontakt teise osapoolega. Psühholoogilise kontakti loomine on eelduseks, et sõnum võiks jõuda teiseni. Kontakt pole aga pelgalt see, et inimene kuuleb vaid, et inimene kuulab ehk tahab aru saada ja mõista seda, mida öeldakse.


Postitus muudetud Angela Jakobson poolt.
Kas see vastus oli abistav?
Kaja
Külaline
Postitatud 18.10.2008 kell 13:33
- kas tõesti tal ei ole mind vaja - ei ole mind vaja. Tal on kliente rohkem kui vaja.
- kas mul on teda ilmtingimata vaja - jah on, kahjuks
- hinnata kas saadav kasu on seda hinda väärt - kahjuks küll; püüan viia kontaktid miinimumini ja ka minu ebameeldiv suhtluspartner rõõmusab selle üle.

- Kontakt pole aga pelgalt see... - jah, meie vahel ei ole kontakti, sest teine pool ei ole kontaktist huvitatud.
-----------

Kuidas tema sarkastiliste märkustega ilma rahustiteta toime tulla ? (nt. "hoolid oma lapsest liiga palju")
Kaja
Külaline
Postitatud 19.10.2008 kell 12:13
Püüan pana probleemi selgemasse keskonda:

nt. ratastoolis inimesel on sotsiaalhooldaja kellest ta sõltub. Sotsiaalhooldaja hakkab hooldatavat kritiseerima "mis muusikat sa kuulad" "millised su juuksed on" "kuidas sa riides käid"

Mingi aja suudad seda ignoreerida aga ühel hetkel hakkab ABITUS enesehinnangule.

Mitte niivõrd need märkused ei häiri, kui just ENDA ABITUS midagi ette võtta ja ENESEHINNANG langeb ikka täitsa 0-ni

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!