Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kool ja lasteaed :: õpetaja parandab töid vaid sisuliselt ebatäpselt

Ülle
Külaline
Postitatud 26.10.2010 kell 16:24
Kuidas lahendada olukord, kus õpetaja
1) lubab õpilasel kirjalikes vastustes väljendada oma vastust ainult õpiku sõnastuses ning muud vastuse sõnastused tõmbab maha, kuigi need on sisuliselt õiged ning nii igapäevases kõnes kui ka erialases kirjanduses kasutusel?
2) parandab õige vastuse valeks?
Kuidas soovitate olukorda lahendada?
Kuidas selgitada algklassi (2.kl) lapsele õpetaja parandusi?
Kristi Raava
Koolipsühholoog, Gordoni perekooli koolitaja
Postitatud 27.10.2010 kell 21:32
Tere!

Lugedes Teie poolt kirjeldatud probleemi jääb tunne, et olete antud olukorra suhtes ise segaduses.
Algklassides lahendavad selliseid probleeme täiskasvanud omavahel. Mulle näib, et Teil on enda jaoks arusaamatu, miks ja mis põhjusel õpetaja seda nõuab lastelt. Kui endal ei ole selgust, on ka lapsele raske selgitada õpetaja käitumist. Kõige rohkem selgust saate õpetajaga ise suheldes. Vahel on õpetajatel teatud ülesannete juures mingi oma metoodiline mõte, mida lapsevanemana on distantsilt raske mõista. Kõige lihtsam on õpetaja poole pöörduda mina-sõnumi vormis nt. „Mul on mure. Minu jaoks on arusaamatu, miks lapsed peavad teksti kirjutama sõnasõnalt raamatust maha. Mul oleks väga heameel, kui räägiksite mulle täpsemalt, mis on selle tegevuse eesmärk.” Eelpool kirjeldatud pöördumine on hea selles suhtes, et suure tõenäosusega ei tekita see õpetajas pahameelt.
Kokkuvõttes alustage õpetajaga vestlusest ja seejärel lapsega. Lapsele saab asju selgitada siis, kui endal on tekkinud selgus.

Parimate soovidega
Kristi
Kas see vastus oli abistav?
Näita kõiki postitusi (2)
Kirjasaatja soovil saab sellele teemale vastata ainult perekeskuse spetsialist.
-->

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!