Kunagi kirjutasin murest- mis vanuses poiss kooli saata ja lõpuks lähtusin oma lapse soovist kooli minna, kuna arvamusi oli erisuguseid. Tegin suure vea. Nüüd on probleem selles, et koolis ei saa hakkama (õpetaja väide)- ülesannetest saab väga hästi aru ja oskab ka hästi tööd teha, kuid mitte kooli ruumides! Eile õpetaja juba ütles läbi lillede, et saatku ma laps Ristiku kooli... Mida teha ei tea, sest mööda komisjone lapsega jooksma ma nõus ei ole., sest ei salli üldist n.ö. standartiseerimist ja ma ei usalda igasuguseid võõraid inimesi, kes last ei tunne ja arvavad et korra pilgu peale visates on pädevad kohe kõike ütlema. Olen ahastuses ja ei tea mida teha. Kõige kummalisem on see, et just on tal paremeni hakanud mine- teeb juba ise koolitöid, ilma et ma peaks ütlema. Proovib algul ise ja vajadusel aitan... Poeg on 2 klassi õpilane...
Teine klass on lapsele raske mängulisus hakkab vähenema ja ülesanded nõuavad pikemat kontsentreerumisaega. Kirjast tuleb välja, et laps tuleb eakohaste ülesannetega toime, raskusi tekitab pigem õppekeskkond. Küsimus on selles, et kui lapse intellektuaalne võimekus ja õpioskused vastavad tavapärases kooliprogrammis nõutavale siis kindlasti pole lahenduseks lihtsustatud õppekavale üleminek. Otstarbekam oleks õppekeskkond võimaluste piires kohandada noorele õppurile sobivaks nt väiksema õpilaste arvuga klassiruum äärmuslikud alternatiivid on individuaalõpe, koduõpe.
Juhul kui õpivilumused ja kontsentreerumisvõime jäävad tublisti alla eakohasele oleks õpiabi hädavajalik alustades abiõpetajast tunnis (selleks on koolidel tavaliselt vähe võimalusi), regulaarsed kohtumised eripedagoogiga kellega õpivilumusi lihvida.
Soovitaks alustuseks rääkida kooli eripedagoogiga või logopeed-eripedagoogiga, et hinnata objektiivselt lapse edasijõudmist ja õpivilumusi-oskusi. Ei saa välistada, et klassiõpetajal võib olla teiste kaasõpilaste foonil tekkinud liialdatud kõrgendatud ootused. Teises klassis on võimalik õpilase asjakohase toetusega saavutada väga häid tulemusi. Edaspidi võib hakata lapsel puudujääv eduelamus, kaasõpilaste õpetajate silditamine, pettumus pärssima oluliselt toimetulekut.