Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kool ja lasteaed :: õppeedukus

ex kukkel
Külaline
Postitatud 27.04.2006 kell 09:31
Mul on kasupoeg (mehe poeg esimesest abielust, elab esimest aastat meie juures) ja tal on kooliga suuri raskusi. Oli nõus psühholoogi juures käima, muutusi veel märgata ei ole. Psühholoog väitis, et depressiooniga tegu ei ole ja mingeid sisemisi pingeid poisil ei ole. Ise arvan, et poiss ei suuda nn. klassitola rollist välja tulla, psühholoog oli sellega nõus. Kas peaksime kooli vahetama? Raske, sest sellise tagapõhjaga õpilast naljalt teine kool ei taha.
Ja veel: kas tänapäeva koolis kodutöösid ei ole. Poiss tuleb koju ja väidab, et õppida ei ole, päevik on tühi. Nüüd teatas veel, et psüholoog oli öelnud, et koolis ei peagi õppida andma! Ja tagatipuks ei tea ta oma hindeid (psühholoog oli öelnud, et hindeid ei peagi teadma!!!!) Ilmselt nopib poiss mingi temale sobiva tera välja ja asub sellega ennast kaitsma. Kui ma psühholoogi poole pöördusin, siis ka tema väitis, et tänapäeva suurtes koolides lapsed tõesti ei tea, mis õppida oli või mis nende hinded on. Kuidas see võimalik on? (meie kool ei ole e-koolis, ja kool väidab, et tal ei ole selleks tehnikat ega inimesi)
Ma ei ütleks, et olen eriti aktiivne lapsevanem, aga klassijuhatajaga suhtlemine on raskendatud: mobiiliga ei julge eriti helistada, kas on tunnis või ei saa mingil muul põhjusel rääkida, aga mailie ei vasta. Ja ega ei saa ka nõuda, et ta iga õpilase küsimusi nii lahendaks. Kujutage ette kui kõik 30 õpilase lapsevanemad mobiili või maili teel oma probleeme lahendama hakkaksid!? Kas seda e-kooli asja ei saaks kuidagi kohustuslikuks teha?
Küsimus:
Arrow Kas on mõtet kooli vahetamisel kui õpilasel on nn. rolli probleemid?
Arrow Kas suurtel koolidel on tõesti ka õpilastel raskusi oma hinnete teadasaamisega?
ex kukkel
Külaline
Postitatud 27.04.2006 kell 09:34
Poeg on 13 aastane.
Ly Kasvandik
Gordoni Perekooli koolitaja
Postitatud 01.05.2006 kell 22:32
Tere!

Olete mures oma kasupoja pärast, kuna tal on probleemid kooliga.
Suur samm on juba astutud, kui poiss käib koolipsühholoogi juures. Loodetavasti suudab psühholoog, töötades ka ise seal koolis, poissi aidata. Raske on kirja järgi aru saada, et milliste probleemidega täpselt on tegu, kuidas need probleemid väljenduvad.
Mis puutub "klassitola" mängimisse, siis enamasti on seegi ikka reaktsioon millegile, mis on last häirinud või pannud teda mitteadekvaatselt käituma. Kuniks ei ole muutunud see olukord, mis sellise käitumise põhjustab, ei pruugi ka käitumine muutuda. Kooli vahetus võib olla lahendus, kuid ei pruugi olla. Ja teil õpetajaga kahekesi võib samuti keeruliseks osutuda kasulapse probleeme ära lahendada.
Soovitan teil proovida poisiga rääkida ja oma murest talle teada anda. Kui ta end seepeale teile avab, siis kuulake aktiivselt ja laske tal rääkida. Hoiduge manitsustest, noomimistest ja hinnangute andmisest. Need ei tekita lapses usaldust, ega soovi teile oma "südant puistata".
Edu teile vestlusteks!

Hinnete teadasaamise kohta suurtes koolides oskan öelda, et iga laps peaks ikka oma hinded kindlasti teada saama. Juhul kui kool ei ole liitunud e-kooli süsteemiga, siis on muidugi vanemate teavitamine lapse hinnetest keerulisem. Eks iga kool peab sel juhul ise midagi välja mõtlema, kuidas see infovahetus toimuks.
Kas see vastus oli abistav?

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!