Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kool ja lasteaed :: Õpetajad

Eneli
Külaline
Postitatud 12.01.2006 kell 15:06
Tere!
Kuidas olete teie rahul oma laste õpetajatega? Kas on olnud suuremaid probleeme?
Minul selline mure, et ma pole väga rahul kõikidega. Mulle paistab, et mõni on põhjendamatult range ja mõne teadmised veidi kesised. Samas pole kuskilt paremaid võtta ka (maakoht).
Kas ja kuidas te sel puhul lapsi toetate, et rangete õpetajatega konflikte ei tekiks? Ning kuidas aidata last, kui tõesti on tunda, et mõne õpetaja töö liiga kesiseks jääb - riigieksamid tuleb neil ju teha ja ülikooli tahaks ka lapsed minna...
Leevi
Külaline
Postitatud 13.01.2006 kell 10:25
Meil käib laps matemaatikas eraõpetaja juures. Tegelikult tegemist ühe toreda tuttavaga, kes tasuta kord nädalas tunde andab talle. Võtavad harjutusi läbi. Koolis tekkisid posil matas probleemid, pidevalt sai kahtesid. Õpetaja võtab väga kiires tempos edasi ja ei arvesta sellega, et lapsed haaravad materjali erinevalt. Poiss taibukas aga tal läheb lihtsalt teistest suts kauem aega õppimisel.
Ene Raudla
Kliiniline lapsepsühholoog, Gordoni perekooli koolitaja
Postitatud 15.01.2006 kell 19:58

Tere!

Aitäh probleemi tõstmise eest. Nii nagu on erinevad õpilaste võimed ja oskused, nii on see ka õpetajate puhul. Õpetajad saavad palka maksumaksja rahast ja seetõttu on lastevanematel õigus nõuda, et õpetaja töö oleks kvaliteetne. Kooli direktor ja kooli omanik peavad selle eest igati seisma. Samas tuleb arvestada reaalset olukorda. Tihti ei jätku just maakoolides asjatundlikke õpetajaid. Juhtub, et endine agronoom annab keemiat ja endine elektriinsener füüsikat. Probleem on ka see, et väikestes koolides peavad õpetajad õpetama korraga mitut ainet, ega suuda kõiki võrdselt hästi õpetada. Samas ei saa unustada, et õpetamine on kahepoolne tegevus ja nõuab lisaks õpetajapoolsele tööle ka õpilase visa ja järjekindlat tööd.
Mida siis ikkagi teha? Kui selgub, et probleem on peamiselt õpetajas, siis tuleb pöörduada kooli hoolekogu ja kooli direktori poole, et rakendada vastavaid meetmeid, eelkõige kontrollida õpetaja tööd ja tema meetodeid.
Mis puutub õpetaja rangusesse, siis tuleb vahet teha, kas pole antud juhul tegemist õpetaja nõudlikkusega. See ei ole ju halb. Kui aga on tegemist õpetaja võimuka rangusega, siis tuleb samuti pöörduda eelkõige kooli direktori poole.

Lapsevanemana mõistan Teie muret. Võib olla on seejuures vajalik õpilase ja õpetaja suhte parandamine. Kõige äärmuslikumaks variandiks pean kooli vahetamist, kui õpilase ja õpetaja vahel on tekkinud hoiakuline vastasseis, mida ei õnnestu lahendada.
Tore, et olete kursis oma lapse koolirõõmude ja muredega. Just sellises olukorras vajab laps täiskasvanu tuge oma probleemide lahendamisel
Kas see vastus oli abistav?

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!