Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kool ja lasteaed :: istumajäämisoht

ema
Külaline
Postitatud 30.11.2005 kell 16:25
minu 6.klassis õppiv poeg ei huvitu enam üldse koolitöödest. Hinded on täiesti kahepuru, pidevalt kodused tööd tegemata. Õppimise asemel istub ta pidevalt arvutis. Oleme proovinud arvutikeelde, aga siis minnakse sõprade juurde ja ikka ollakse arvutis.Isegi mõned põhjuseta puudumised on juba - selle asemel käib kooli lähedal arvutisaalis.
Kardan, et ta jääb istuma niimoodi...aga tema sõbrad on ikka tema klassis.
Kadri Järv-Mändoja
Pereterapeut, Gordoni perekooli koolitaja
Postitatud 01.12.2005 kell 10:29
Istuma jäädakse sageli just 6.- 7. klassis. Kindlasti tasuks uurida, kuidas lapsel koolis meeldib ja kas kodus on ehk probleeme. Arvutimängud on viis reaalsest maailmast põgenemiseks ja on märk, et lapsel on mure. Kui koolis on kaaslastega või õpetajatega probleeme, siis otsitakse seltsi arvutist. Koolihariduse vajalikkuse selgitamine siin enamasti ei aita. Nooruk saab sellest küll aru, aga ei oska midagi konkreetset ette võtta, et olukorda lahendada. Vahel ei oska noored ka õppida ja oma tegevust planeerida. Varasemates klassides on programm lihtsam ja kui lapsel on "hea pea", siis saab ta üsna vähese õppimisega hakkama. 7. klassi õppekava on palju keerulisem. Kui lapsel õppimisharjumus puudub, ei tee ta koduseid töid nii põhjalikult ja tulevad halvad hinded. See omakorda vähendab huvi kooli vastu.

Lapsega võiks rääkida kasutades aktiivse kuulamise tehnikaid. Näiteks öelda alustuseks "Mul on mure Sinu pärast. Ma näen, et kool on Sulle vastumeelne ja Sa parema meelega oleksid arvutis. Mulle tundub, et Sul on mure. Ma hea meelega kuulaksin Sind ja aitaks koos lahendust leida."
Lapsele tema mõtteid ja tundeid tagasi peegeldades võime jõuda probleemi tuumani. Seejuures ei maksa olla range, manitsev, moraalilugev või käskiv. Vajalik on näidata üles siirast huvi ja aidata lapsel ennast avada.

Kui probleem on selles, et laps ei oska oma tegevusi planeerida ja õppida (tõesti, VÄGA paljud noored seda ei oska), siis on hea kui juhendame ja õpetame õppima ja aega ning tegevusi planeerima.

Kindlasti tasub uurida, kas koolis on ka koolipsühholoog, kes aitaks.

PS! Arvutisõltuvusest on juttu siin foorumis veel "Lapse arengu" teema all ("Kogu aeg arvutimängud").
Kas see vastus oli abistav?

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!