Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Kool ja lasteaed :: Lasteaias probleemid laste käitumisega.

mina
Külaline
Postitatud 09.11.2010 kell 14:25
Tere,

kirjutan Teile ühest pisikesest lasteaiast. Meil on 3 rühma. Sellel aastal on vanemas rühmas 6 last, kes pidevalt löövad,lõhuvad, kiusavad ja ei taha tegevustest osavõtta. Lastevanemad on teadlikud, kuid ei usu, et nende laps nii võiks käituda, samas on ka neid, kes ütlevad, et ta ongi meil ju selline.

Kuidas aidata last, tema vanemaid, õpetajaid ja rühmalapsi.

Lugupidamisega,
Mina
Maarika Lember
Psühholoog, Gordoni Perekooli koolitaja
Postitatud 09.11.2010 kell 23:03
Kuus ebasoovitavalt käituvat last on juba terve kamp ning paras väljakutse õpetajatele. Saan aru, et teie laps ei ole nende lööjate hulgast. Mida teie teha saate?

Kõigepealt saate olla toeks oma lapsele. Kuulake tähelepanelikult tema päevamuljeid, tema emotsioone ja mõtteid. Ergutage teda rääkima ja arutlema. Kui ta saab kenasti hakkama, siis on hästi. Kui tal tuleb ette raskeid olukordi, siis saate koos arutada, millised käitumisviisid on sellises olukorras võimalikud. Kuulake last, mida ta ühest või teisest käitumisest arvab, kui kerge või raske on tal neid rakendada ning millist kasu ta neist võiks saada. Olles niimoodi pidevalt oma lapse kõrval saate kindlustada, et ta oma esimest „elukooli“ läbides võimalikult vähe haiget saaks ning võimalikult palju kasulikku õpiks.

Kuna tegemist on nii mitme lapsega, siis on ilmselt mõistlik olukorda arutada ühisel koosolekul. Oluline on vältida süüdistavat õhustikku. Pigem tuleb olukorda hinnanguvabalt kirjeldada, teie saate lisada, millist mõju avaldab see teie lapsele, õpetajad saavad kirjeldada oma strateegiaid ning üheskoos saate keskenduda lahenduste leidmisele. Nii õpetajad kui ka iga probleemse lapse vanemad peaksid püüdma lapsi kuulata ning aru saada nende rahuldamata vajadustest, mis paneb neid niimoodi käituma. Kui rühmas on kuus last, kes ei taha tegevustest osa võtta, siis ilmselt peaksid ka õpetajad oma tegevuse kriitiliselt läbi vaatama. Ebasoovitav käitumine on protest ning oluline on üles leida selle protesti allikas. Variante on palju: igvus, rahulolematus õpetajaga, tunnustusvajadus, ebaõiglus jne. Õpetajatel oleks ilmselt kasu loovast lähenemisest ning selgetest kokkulepetest lastega. Loomulikult on oluline, et ka vanemad seda kõike kodu poolelt toetaksid ning lausa igapäevaselt oma lapse tegevuse kohta õpetajatega infot vahetaksid.

Öeldakse, et ei ole probleemset last, on rahuldamata vajadused. Sellele soovitangi keskenduda, sest nende ülesleidmine ei pruugi alati kõige libedamalt minna. Soovin teile rõõmsaid ja loovaid lahendusi!
Kas see vastus oli abistav?

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!