laps käis võistlustel. tema sõbranna ja endine klubi kaaslane käivad teises klubis sama asja tegema. võistluste vahepeal oldi koos, aga siis äkki üks lastest luuras ja kui nägi minu last,jooksis ära ta eest, teine natukese aja pärast ka. seletasin küll, et ju need lollikesed ei saanud aru, et haiget teevad, et tegemist mänguga nende meelest, aga laps väga õnnetu, et temaga nii käituti. tegemist algklasside tüdrukutega.
kuidas nüüd last lohutada ja aidata teda seesugustes probleemides (need kaks teist väga elavad ja säravad, minu laps natuke vaiksem ja tagasihoidlikum)?
Teie kirjast tundub, et lapsed võisid tõesti nalja teha ja mitte mõista, et keegi haiget saab. Samas on Teie laps ikka õnnetu ja täiskasvanu seletustest ja õpetussõnadest ei ole abi. Mure leevenduseks võiks kasutada aktiivset kuulamist ehk lapse tunnete ja olukorra tagasipeegeldust. Näiteks öelda "Sa oled kurb ja solvunud, et sinu eest ära joosti", "Sul on raske aru saada, miks nad nii tegid","Sulle tundub, et nad ei taha sinuga koos olla" jne.
Aktiivne kuulamine tähendab, et kuulaja jälgib lapse kehakeelt ja ka verbaalset sõnumit ning üritab ennast tema "sussidesse" panna ja olla talle justkui peegliks. Laps vajab oma mures teadmist, et teda on kuulatud ja mures mõistetud. Ta vajab seda rohkem, kui vanema selgitusi, miks asjad nii on või õpetusi, mida ta võiks teisiti teha. Kui last aktiivselt kuulata, siis ta saab ka ise paremini endast aru ja jõuab lahenduseni, mida edasi teha.
Aktiivse kuulamise kohta tasub lähemalt lugeda Th Gordoni raamatust "Tark lapsevanem".