Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Perekooli oskused praktikas :: Laps tahab trennist loobuda

Muretseja
Külaline
Postitatud 27.01.2009 kell 09:56
Mure seisneb selles, et poisslaps (3.klass) on kaotanud igasuguse huvi võistlustantsu vastu. Tahab loobuda tantsimisest ja kõik. Kuidas last suunata, et ta ei loobuks sellest, mille nimel on juba aastaid vaeva nähtud ning mille tulemusel on ka saavutusi? Kui nüüd alla anda, siis äkki aastaid hiljem hakkab ta perekonda süüditsma, et lubasime tal loobuda. Tahaks väga last aidata, aga oskustest jääb puudu ja sunniviisilist trennis käimist ma ka ei poolda. Mida teha???
Marge Vainre
Pereterapeut, Gordoni perekooli koolitaja
Postitatud 28.01.2009 kell 12:19

Arusaadavalt muretsete ja tunnete vastutust, et poeg ei loobuks kergekäeliselt trennist, eriti kui saavutatu nimel on palju panustatud. Tuleb nõustuda, et vastu tahtmist tantsimise jätkamine pole lahendus. Jätkamiseks on vaja leida, midagi, mis poisi enda jaoks on motiveeriv, piisavalt oluline temast endast tulenev vajadus. Kuidas jõuda aga selleni, mis on antud olukorras parim?
Perekooli oskustest võib abi olla, kui jõuate aktiivse kuulamise teel selleni, mis on poja muutunud suhtumise tagamaad. Milline tähendus on olnud tema jaoks seni tantsimisel, saavutatud tulemustel, mis talle trennis käimise juures seni on olnud meeldiv ja mis mitte, kuidas end tunneb trennis, samuti teiste eakaaslastega. Mis on siis teisiti kui enam ei käi trennis, millest ilma jääb? Need on võimalikud teemad, mille kaudu saab poeg rääkida, mis on talle oluline ja miks tegelikult soovib tantsimisest loobuda.
Küsimused võivad olla küll abistavad, kuid teema sügavamaks avamiseks on vajalik olla neutraalne, pojale keskendunud aktiivne kuulaja, seda enam, et ei tea ette, mis suunas jutuajamine võib kulgeda.
Juba vestlust alustades on oluline, et poeg tajuks Teid mõistva, aktsepteeriva kuulajana, kartmata hukkamõistu, kriitikat ja survet.
Näib, et antud teema on seotud rohkem erinevate väärtuste põrkumisega, kuid võimalik, et jutuajamise käigus võib selguda ka häiritus, rahulolematus vajaduste kaudu (konkreetne kahju või mõju pojale või Teile).
Pole sugugi väheoluline, et oleksite teadlik sellest, milline tähendus on poja tantsutrennis käimisel ja sellest loobumisel Teie enda jaoks (nii väärtused kui vajadused). Mida väärtustate, mida olete valmis aktsepteerima, mida mitte. Väljendage mina-keeles oma mõtteid, arusaamu – milline on mõju Teile, kui poeg loobub või jätkab trennis käimist.
Kui selguvad konkreetsed põhjused, häiritus, vajadused, siis on võimalik kaaluda ka erinevaid lahendusi sellele, et leida parim, millega mõlemad rahule jääksite.
Milline see otsus ka ei tule, on tähtis, et olete saanud seda põhjalikult ja avatult koos arutleda ning mõistate teineteist ja aktsepteerite erinevaid arusaamu ja vajadusi.
Head teineteise mõistmist ja parima lahenduse leidmist.
Kas see vastus oli abistav?
Näita kõiki postitusi (2)

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!