Registreeru koolitusele

Liitu uudiskirjaga


Foorum :: Perekooli oskused praktikas :: Laps ei taha trenni minna

A.
Külaline
Postitatud 28.01.2013 kell 16:30
Kuidas võiks mina ise jõuda arusaamisele, miks laps ei taha enam trenni minna. Alustas kolm-neli kuud tagasi, leidsime sobiva, väga meeldis. Alates jaanuarist on jutt, et tema ei taha minna, on väsinud, tüdinud, tahaks olla kodus. Pakkus kompromissina, et kahe korra asemel käib üks, mis mulle esimese hooga ei tundunud jälle hea. Mulle meeldiks, kui ta käiks kaks korda nädalas, et saada vaimselt koolipingutesele taskaaluks füüsilist pingutust, samuti oleks aeg natuke rohkem sisustatud. Ka rahaline pool - maksma peab ikka samapalju ilmselt. Selgitasin talle seda kõike.
Viimased korrad tikub nutma, kui helistan, et aeg on hakata minema trenni.
Kuidas aktiivselt kuulata, sest ma ei mõista, miks ta ei taha minna. Nagu ikka eeldan - mida ei tohiks ju tegelikult teha - et see on lihtsalt selline jutt, et siis saab ta olla kodus ja arvutis rohkem. Ka on varem üks trenn sedasi samamoodi pooleli jäänud, lubasime siis tal lõpetada.
Laps ütleb, et ma ei mõista ning ma tõesti ei mõista, mis see põhjus on. Kuidas jõuda mõistmiseni?
A.
Külaline
Postitatud 28.01.2013 kell 16:31
Lapse vanus jäi märkimata - 8-a teise klassi poiss.
Anzelika Valdre
Gordoni perekooli koolitaja
Postitatud 30.01.2013 kell 11:24
Tere.

Tahate mõista lapse soovi trennis enam mitte käia. Teile tundub see igati hea ettevõtmisena: füüsiline koormus tasakaalustamas vaimset, eemal arvutist. Tahaksite õppida aktiivset kuulamist, et põhjuseni jõuda.

Laps on esitanud mõne põhjuse, on väsinud ja tüdinud. Minek on nii vastumeelne, et nutt tuleb peale. Teile esitatud põhjused veenvatena ei tundu. Kui laps ütleb, et Te ei mõista, saate tunnistada: „Jah, kallis ma tõesti ei mõista. Palun räägi mulle pikemalt, mis sa trennis käia enam ei taha.“ Olge siis valmis siiralt kuulama ja sõnastama lapse öeldut ümber, nt. „Sa oled väsinud.“ Edasi võiks arutleda puhkamise võimaluste üle, selle üle ka , et arvuti taga puhata ei saa jms. Aktiivse kuulamise eelduseks on siiras soov kuulda, midagi eeldamata, nagu isegi kirjutate. Kuulake hoolega, kuidas ja kui kaua ta tahaks puhata, arutage need võimalused koos läbi.

Teada on seegi, et inimesed otsivad neile sobivaid spordialasid ikka katse-eksituse meetodil. Sellest, et üks trenn juba jäi pooleli ei maksa suusrt numbrit teha, pigem tunnustada ennast lapsele antud võimaluste eest. Ja olgem ausad, tänapäeval pole sportimine laste hulgas eriti populaarne, ehk oleks abi poja tunnustamisest trennis käimise eest.

Soovin Teile kannatlikku meelt.

2 lugejat arvavad, et see vastus oli abistav.

Kas see vastus oli abistav?

Kommentaarid:

Aitäh!

Täname Teid tagasiside eest!